جلسه به رهبری مولوی عطاءاللهعمری، سرپرست وزارت زراعت و مالداری با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین آن وزارت، مولوی محمود مظلوم رئیس ریاست اراضی، روساء، مشاوران، متخصصان آبیاری، خاکشناسی و اقتصادی وزارت زراعت و نمایندهگانی از وزارتهای مالیه، انرژی و آب، شهرسازی و مسکن، اداره امور و شرکت انکشاف ملی دایر شد و در آن در مورد چگونگی استفاده موثر از آب کانال قوشتپه بحث گردید.
مولوی عطاءاللهعمری هدف از برگزاری جلسه را چگونگی استفاده موثر از کانال قوشتپه در جهت منفعت بیشتر برای مردم عنوان کرده افزود، همه ما مشوره نمائیم تا طرح جامع برای استفاده از کانال قوشتپه تدوین شود، در این طرح نقشهای راه برای تفکیک ساحات زراعتی، تجارتی، صنعتی، مالداری، باغداری، کارخانهها و مناطق رهایشی گنجانیده شود تا پس از تکمیل کار کانال از آن استفاده موثر شود.
در همین حال مولوی صدراعظم عثمانی معین آن وزارت، پروژه کانال قوشتپه منحیث سرمایههای بزرگ ملی یاید کرده گفت، پروژه کانال قوش تپه از سرمایه های ملی کشور ما است که اگر کار آن مطابق نقشه، پلان و به صورت منظم پیش برده شود، موثریت آن بیشتر خواهد بود بناً نیاز است سیستمهای برق، تاسیسات، تحکیمات و گاز آن روی طرح تنظیم شود تا در آینده به مشکل مواجه نشویم.
در جریان جلسه پیرامون اجارهدهی زمین، استفاده موثر از آب و زمینهای اطراف کانال، پیشرفت کار پروژه، احداث باد شکنها، تحقیق روی کشت نوعیت نبات، تحقیق روی خاک، اقلیم، مسوولیتهای ادارات بحث و گفتوگو صورت گرفته شد.
در پایان جلسه وزیر زراعت کمیتهای را به سرپرستی مولوی صدراعظم عثمانی وظیفه داد، روی این موضوعات کار نموده در صورت نیاز انجینران را به ساحه اعزام نماید.
به منظور استفاده بهتر از زمینهای اطراف کانال قوشتپه جلسهای برگزار شد

