وزارت آب و انرژی میگوید، کار ساخت هشت پروژه چکدم بهارزش بیش از ۱۸ میلیون افغانی در ولایت خوست تکمیل و از سوی الحاج ملا عبدالطیف منصور، وزیر این وزارت به بهرهبرداری سپرده شد.
این وزارت گفتهاست؛ برنامه افتتاح این پروژهها، با حضور وزیر آب و انرژي، انجنیر حبیبالرحمن حقپال رئیس عمومی حوزه دریایی کابل، مولوی عبدالقیوم ثابت رئیس حوزه فرعی دریایی خوست، مسوولان محلی خوست و شماری زیادی از بزرگانقومی در ولسوالی نادر شاهکوت آن ولایت برگزار گردید.
سرپرست وزارت آب و انرژی در جریان افتتاح این پروژهها، حاکمیت نظام اسلامی در سراسر کشور را یک نعمت الله متعال بیان داشته تأکید کرد؛ مردم افغانستان باید قدر این نعمت الهی را بدانند، چونکه در زیر پرچم این نظام هم امنیت و هم زمینه پیشرفت اقتصادی در کشور به خوبی فراهم شدهاست.
آقای منصور تصریح کرد؛ در مجموع به تعداد ۱۳ پروژه در این ولایت در نظر گرفته شده بود، از آن جمله به تعداد هشت پروژه تکمیل، دو پروژه تحت کار و سهپروژه دیگر دیزاین شده و آماده قرارداد میباشد.
بهگفته مسوولان وزارت آب و انرژی، این پروژهها بههدهف جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خطرات سیلاب، ذخیره آب باران و تقویت منابع آب در ولایت یادشده تطبیق شدهاست.
لازم به ذکر است، با تطبیق این هشتپروژه بیش از ۵۳ هزار متر مکعب آب ذخیره و همچنان برای تعداد نزدیک به ۱۰ هزار نفر از هموطنان ما به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شدهاست.
هشت چکدم بهارزش بیش از ۱۸میلیون افغانی در خوست به بهرهبرداری سپرده شد

