ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

آمادگی یک شرکت مشترک افغانی و چینایی برای سرمایه گذاری روی بندهای آب در کشور

مسولین یک شرکت افغان و شرکای چینایی اش در دیدار با وزیر آب و انرژی علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری شان را در پروژه‌های اعمار بندهای تولید برق ابراز کردند

الحاج ملا عبداللطیف منصور، وزیر آب و انرژی در دفتر کار خویش با حضور انجنیر دادمحمد زرمتی، رئیس جذب سرمایه‌گذاری این وزارت با عبدالحمید عاشوری، رئیس شرکت تجارتی حسیب عاشوری و شرکای چینایی اش آقایان Alex Chen و SuTuan دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس و شرکای چینایی شرکت متذکره علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری شان را در پروژه‌های اعمار بندها در افغانستان ابراز نموده و خواهان همکاری در این راستا شدند.

در همین حال، وزیر آب و انرژی در این دیدار از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری شرکت متذکره در پروژه‌های اعمار بندها در افغانستان استقبال نموده و به آنها پیشنهاد نمود که در اعمار بندهای گلبهار، باغدره، بندکیله گی ولایت بغلان، بند قلعه مامی ولایت تخار و اعمار بند برق بالای دریای مرغاب در ولایت بادغیس سرمایه‌گذاری نمایند. وی افزود که اکنون بیش از هر وقت دیگر در افغانستان زمینه برای سرمایه‌گذاری مساعد شده و ما در این راستا آماده هر نوع همکاری هستیم.

همچنان، آقای Alex Chen شریک شرکت مذکور در این دیدار از سرپرست وزارت آب و انرژی دعوت نمود که جهت بازدید از شرکت‌شان به کشور چین سفر نماید.

در آخر این دیدار، جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اعمار بندها بر آغاز امور عملی تاکید صورت گرفت.

گفتنی‌ست که پس از حاکمیت دوباره امارت اسلامی در افغانستان، علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در پروژه‌های تولید انرژی و آب بیشتر شده است.