ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

سفر عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله به ولایات شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور

عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله به ادامه سفرهای ولایتی خویش این بار طی بازدید از ولایات شمال و شمال شرق کشور از جمله بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، کندز، تخار و بدخشان، با مسوولان محلی، علمای کرام، بزرگان قومی و شمار زیادی از هم‌وطنان دیدار کرد.

عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله در دو نشست جداگانه با مسوولان محلی، علمای کرام و بزرگان قومی ولایت بلخ، تلاش‌های مسوولان این ولایت را تقدیر نمود و آنان را بخاطر خدمت بیشتر به مردم تشویق کرد.

همچنان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله در جریان بازدید از قول اردوی ۲۰۹ الفتح زون شمال در ولایت بلخ، برای مسولان این قول اردو هدایات و توصیه‌های لازم را کرد.

عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله در شهر مزارشریف با مسوولان و اعضای شوراهای علمای ولایات زون شمال، نشست مشورتی نیز انجام داد.

در این نشست عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله در رابطه به اتحاد و اتفاق علما و حل مشکلات مردم هدایت داد و علما را در راستای حل اختلافات میان مردم و حل تنش‌های قومی تشویق کرد و گفت، علمای کرام افغانستان راهنمایان جامعه هستند و برای حل مشکلات مردم، یکجا با مسوولان خود تلاش کنند.

همچنان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله با مسوولان ولایات بغلان و سمنگان در تالار مقام ولایت بلخ دیدار کرد و مشکلات آنان را شنید و به برای حل آن، به مسوولان هدایات و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله به ادامه این سفرها از ولایات بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، کندز، تخار و بدخشان نیز دیدن و با مسوولان، علمای کرام، بزرگان قومی و متنفذین دیدار نمود و بر وحدت و اتحاد میان اقوام تاکید کرد.