ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

تفاهم‌نامه‌های همکاری به ارزش نزدیک به نُه میلیون دالر میان وزارت امور مهاجران و نهادهای غیرامارتی امضا شد


وزارت امور مهاجران و عودت‌کنندگان اعلام کرد که مولوی محمد جان خدرخیل، معین مسلکی این وزارت، چهار تفاهم‌نامه همکاری به ارزش ۸ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۶۶ دالر میان این وزارت و چند موسسه داخلی و خارجی امضا کرده است.

به گفته این وزارت، بر اساس تفاهم‌نامه‌های یادشده، موسسه احیای صحت و جامعه افغانی مبلغ پنج میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۶۵ دالر را در بخش‌های اعمار اتاق‌های سبز برای افراد بی‌بضاعت، ترمیم و اعمار سرپناه، تأمین بخاری و سولر، اعمار مکتب و ایجاد مرکز اجتماعی به مصرف می‌رساند.

این وزارت افزوده است، این کمک‌ها به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن در ولایت‌های کابل، پروان و لوگر و همچنین یک‌هزار و ۱۳۵ خانواده در ولایت‌های کندهار، ارزگان، هلمند، زابل، نیمروز، فراه، هرات و بادغیس خواهد رسید.

در همین حال، موسسه هیأت ناروی برای مهاجران مبلغ سه میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۳۲ دالر را در بخش کمک‌های نقدی و ساخت سرپناه برای ۶۹۷ خانواده در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر به مصرف خواهد رساند.

همچنین، موسسه هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری مبلغ ۵۳۹ هزار و ۹۶۹ دالر را در بخش کمک‌های نقدی برای ۲ هزار و ۷۰ خانواده در ولایت‌های هرات و بادغیس ارائه می‌کند.