ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

معین گردش‌گری وزارت اطلاعات و فرهنگ با اعضای سازمان آموزشی جهانی  PTS دیدار کرد

مولوی قدرت‌الله جمال معین گردش‌گری،‌ مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ  با فیلیپ معاون برنامه‌های علمی سازمان آموزشی جهانی PTS و کالب استادان این سازمان پیرامون آغاز درس‌ها به کارمندان وزارت در بخش ارتقای‌ظرفیت مهارت‌های هوتل‌داری و گردش‌گری دیدار کرد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید، طبق تفاهم‌نامه با سازمان آموزشی جهانی (PTS) استادان این نهاد به کارمندان این وزارت آموزش سه هفته‌یی را در بخش هوتل‌داری و گردش‌گری آغاز خواهد کرد.

مولوی قدرت‌الله جمال در این دیدار گفت:« آمدن از کشورهای دیگر جهت تطبیق پروگرام آموزشی بیانگر اراده قوی می‌باشد، افغان‌ها با آموزش علاقه خاصی دارند. آنان مهمان نواز اند به همین اساس درس‌های گردشگری و هوتل‌داری برای شأن مهم است.

به گفته آقای جمال، رهبری این وزارت جهت ایجاد سهولت‌های لازم به گردشگران داخلی و خارجی می‌خواهد به انستیتیوت گردشگری انکشاف دهد.

وی افزود:« بعد از حاکمیت امارت اسلامی امنیت سرتاسری در کشور تأمین شده‌است. به اعضای سازمان آموزشی جهانی(PTS)دعوت می‌دهیم که جهت کسب تجربه‌ها از ساحاتی تاریخی و تفریحی افغانستان بازدید کنند.»

معین گردشگری خاطرنشان کرد که در افغانستان مناطقی تاریخی و تفریحی مناسب برای گردشگران خارجی وجود دارد. او افزود که گردشگران می‌توانند از این مناطق تفریحی بازدید کرده و از زیبایی‌های کشور لذت ببرند.

معاون برنامه‌های علمی سازمان آموزشی جهانی PTS در جریان صحبت‌های خود گفت: «نخستین بار است که با این وزارت در بخش آموزش همکاری می‌کنیم و این یک تجربه جدید است. در آینده نیز به چنین برنامه‌هایی ادامه خواهیم داد. پس از این دوره آموزشی، پیشنهادات و نظریات شما را یادداشت کرده و در دوره بعدی خدمات بهتری ارائه خواهیم کرد. سازمان آموزشی جهانی PTS تلاش می‌کند تا کارمندان وزارت اطلاعات و فرهنگ را برای آموزش نظری و عملی به کشورهای خارجی دعوت کند تا تجربیات خود را در زمینه گردشگری و هوتل‌داری با آنان شریک سازند.»

آقای فیلیپ افزود: «ما تنها برای آموزش اینجا نیامده‌ایم، بلکه برای کسب تجربه‌ها نیز حضور داریم تا مهمان‌نوازی افغان‌ها، اخلاق نیک و همکاری آنان را در جریان تدریس در کشورهای مختلف به یاد بیاوریم.»

به گفته آقای فیلیپ، پس از تکمیل دوره آموزشی در افغانستان، خاطرات و تجربه‌های خود را به‌صورت نوشتاری ترتیب داده و با وزارت اطلاعات و فرهنگ شریک خواهند کرد.

قابل یادآوری است کهPINNACLE TEACHING SOLUTION یک نهاد آموزشی جهانی است که در هفده کشور در زمینه ارتقای ظرفیت و مهارت‌های کارمندان ادارات دولتی و شرکت‌ها فعالیت می‌کند.