ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

برگزاری نشست بزرگ مردمی با حضور وزیر امور سرحدات، اقوام و قبایل در ولایت زابل

وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل اعلام کرده است که نشستی بزرگ مردمی با حضور ملا نورالله نوری، وزیر این وزارت، مسوولان امارت اسلامی، بزرگان قومی، عالمان دین و باشندگان این ولایت برگزار شد.

به گفته این وزارت، عالمان دین و بزرگان قومی ولایت زابل در این نشست حاکمیت امارت اسلامی را آرمان بزرگ خود خوانده و استحکام این نظام را وظیفه خود دانستند.

آنان در این نشست اضافه کردند که خانه‌های شان سنگر مجاهدین بوده و در صورت نیاز، بار دیگر آماده هستند تا برای امارت اسلامی قربانی دهند.

بزرگان قومی در این نشست مشکلات خود را از قبیل نامناسب بودن جاده‌ها، نبود آب آشامیدنی سالم، کمبود کلینیک‌های صحی و نیاز به توسعه مکتب‌ها و مدرسه‌ها مطرح کرده و خواهان توجه امارت اسلامی در حل این مشکلات و نیازمندی‌های خود شدند.

در همین‌حال، وزیر امور سرحدات، اقوام و قبایل در این نشست گفت:« مردم افغانستان در جریان ۲۰ سال علیه اشغال مبارزه کرده و یک روز به کسی سر خم نکردند و از دین مذهب، سرزمین و ناموس خود دفاع کردند.»

وی همچنان افزود، امارت اسلامی در بخش انکشاف اقتصادی با جهان ارتباط تامین می‌کند و کشور به نقطه وصل آسیای میانه تبدیل خواهد شد.

آقای نوری در خصوص سرمایه افغان‌ها بیان کرد: «سرمایه افغان‌ها در دوره جمهوری در امریکا نگهداری می‌شد، اما با حاکمیت امارت اسلامی، این سرمایه از سوی امریکا مسدود شد.»

به گفته وی: «امارت اسلامی توانسته است در یک وضعیت بحرانی، کنترول افغانستان را به‌طور عادی حفظ کند. به جای فلج شدن ادارات و روبرو شدن مردم با فقر و گرسنگی، برعکس پیشرفت‌هایی در زمینه‌های بازسازی، اقتصاد، معارف، تعاملات سیاسی، امنیت و وحدت ملی انجام شده و در این زمینه‌ها دست‌آوردهای قابل توجهی داشته‌ایم.»