ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

قانون ساحات صنعتی نافذ و در جریده رسمی نشر شد

وزارت عدلیه اعلام کرد که قانون ساحات صنعتی را پس از توشیح از سوی عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله تعالی، در جریده رسمی منتشر کرده است.

به گفته مسوولان این وزارت، این قانون به هدف رشد و انکشاف اقتصاد کشور از طریق تنظیم ساحات صنعتی، فراهم‌سازی زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و مدیریت از ساحات صنعتی تدوین شده است، وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی مرجع تطبیق آن می‌باشد.

در این قانون احکامی درباره احداث، توسعه و نظارت بر ساحات صنعتی امارتی، خصوصی و مشارکتی، توزیع زمین به این ساحت‌ها، و شرایط توزیع زمین به درخواست‌دهندگان برای ساخت ساحات صنعتی آمده است.

در همین‌حال، کارشناسان حقوقی می‌گویند هرچقدر که نظام و نهادهای حکومتی به قوانین پایبند باشند، جامعه نیز به‌گونه‌ای منظم‌تر سازماندهی خواهد شد.

به گفته آنان، با اجرای قانون ساحات صنعتی، تاجران و سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود کارهای خود را در این بخش بهتر مدیریت کنند.

از سوی دیگر، صنعت‌کاران از توشیح این قانون استقبال کرده و گفته‌اند که مشکل کمبود زمین حل خواهد شد و فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم می‌شود.

قانون ساحات صنعتی شامل یک مقدمه، شش باب، ۱۱ فصل و ۶۷ ماده است که بعد از توشیح عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله تعالی نافذ و در جریده رسمی نشر شده است.