ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

معاون سیاسی رییس‌الوزرا: امارت اسلامی ماموریت یوناما در افغانستان را مهم می‌داند

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا، در دیدار با خانم روزا اتانبایوا، نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد در افغانستان، گفت که امارت اسلامی فعالیت‌های یوناما در کشور را مهم می‌داند.

در این دیدار، خانم روزا اتانبایوا از دیدار رهبران امارت اسلامی با مردم ابراز خرسندی کرد و گفت که طی سفر اخیرش به کشورهای خارجی و نهادهای کمک‌کننده، درباره جلب کمک‌ها برای افغان‌ها گفت‌وگو کرده است.

او همچنین اعلام کرد که یوناما بخشی از کمک‌های مورد نیاز برای زمستان پیشرو را دریافت کرده است.

خانم اتانبایوا مسدودسازی مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه و منطقه را به ضرر دهقانان افغان در زمینه صادرات محصولات زراعتی دانست و افزود که امارت اسلامی باید با کشورهای مربوطه گفت‌وگو کند. او همچنین تأکید کرد که یوناما نیز در تلاش است تا به حل این مشکلات کمک کند.

او برگزاری نمایشگاه‌های اخیر در کابل را در راستای معرفی محصولات افغانستان ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک، یوناما برای رشد فرصت‌های شغلی کوچک، سلسله پرداخت قرضه‌ها را آغاز خواهد کرد.

سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، اضافه کرد که در بخش از بین بردن مواد مخدر، فراهم‌سازی کشت بدیل و تداوی معتادان، ارادۀ همکاری با امارت اسلامی را دارند. همچنان وی آغاز کار کمیسیون مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات را از سوی امارت اسلامی، یک اقدام نیک دانست.

در همین ‌حال، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا افزود که طرزالعمل کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات زیر کار است و به زودی تکمیل می‌شود.

معاون سیاسی خاطرنشان کرد که امارت اسلامی بر اساس اصول اسلامی، امور خود را به پیش می‌برد و در مواردی که نگرانی وجود داشته باشد، می‌تواند در رابطه با آن بحث کند.

همچنین مولوی عبدالکبیر افزود که یوناما نیز در خصوص برخی مسایل باید برخورد مسوولانه‌ای داشته باشد.

وی تأکید کرد که در روزهای آینده، کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات به همراه یوناما، نشستی مشترک با سفارت‌های خارجی در کابل برگزار خواهد کرد تا در مورد شماری از موضوعات مهم گفت‌وگو کنند.