ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

نشستی به منظور اجرای طرح و طرزالعمل ساخت شهرک برای اقامت دایمی مهاجران برگزار شد

براساس فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله، نشستی برای تطبیق طرح و طرزالعمل ساخت شهرک‌ها به منظور اقامت دایمی مهاجران برگزار شد.

ملا محمد یونس آخوندزاده، وزیر احیا و انکشاف دهات، و مولوی عطاءالله عمری، وزیر زراعت، آب‌یار و مال‌داری، به ولایت غزنی سفر کردند تا این طرح را به بهترین شکل ممکن تطبیق کنند.

این مقام‌های عالی‌رتبه امار اسلامی در سفر خویش با حاجی حافظ محمد امین عمری، والی غزنی و مسوولان محلی طی نشستی دیدار کردند.

آنان اعلام کردند که براساس فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله، طرزالعملی برای شناسایی، تثبیت و تخصیص زمین‌ها به مهاجرانی که فاقد زمین هستند، ارسال شده است تا به تمامی بی‌سرپناه‌ها و مهاجران طبق این طرزالعمل، محل سکونت داده شود.

به منظور اجرای بهتر این طرزالعمل، کمیته‌ای تحت رهبری والی غزنی تشکیل شده است که اعضای آن از ادارات مختلف هستند تا شهرک‌های دایمی برای مهاجران ایجاد و مشکلات موجود در این زمینه حل شود.

حافظ محمد امین عمری، به این هیأت اطمینان داد که در این ولایت، اقدامات اولیه برای اجرای درست فرمان مقام رهبری از قبل انجام شده و نقشه شهرک، بررسی زمین‌ها و امور مربوطه به‌موقع تکمیل خواهد شد.

قابل ذکر است که اخیراً هزاران افغان از پاکستان به‌صورت اجباری بازگردانده شده‌اند و رهبری امارت اسلامی در این زمینه مدیریت جامعی را انجام داده‌ و با تطبیق این طرزالعمل، امکانات اساسی و بنیادی بیشتری برای مهاجران فراهم خواهد شد.