ملا عبداللطیف منصور، وزیر آب و انرژی با آننهگیلدی سپروف، وزیر انرژی ترکمنستان، مراد آرتیکوف، رییس پروژه بینالمللی تاپ و خواجه عوضوف، سفیر این کشور در کابل، دیدار کرد.
وزارت آب و انرژی میگوید، دو طرف پیرامون گسترش همکاریها دوجانبه بهویژه در زمینههای انتقال هزار میگاوات برق از ترکمنستان به کابل، تسریع اجرای امور پروژه انتقال برق تاپ ۵۰۰ و همکاریهای مشترک در اجرای پروژه بزرگ تاپی گفتوگو کردند.
آقای منصور ضمن یادآوری از پیشینه روابط نیک میان دو کشور، بر تعهد و آمادگی کامل امارت اسلامی برای ایجاد هماهنگیها و همکاریهای لازم در زمینه اجرای پروژههای یادشده تأکید کرد.
وی گفت که افغانستان متعهد به گسترش روابط و همکاریهای دوجانبه بهویژه در عرصه اجرای پروژه های انکشافی آب و انرژی است.
از سوی هم، در این دیدار وزیر انرژی ترکمنستان مراتب تسلیت و همدردی خود را نسبت به رویداد غمانگیز زلزله اخیر در ولایتهای شرقی کشور ابراز کرد.
وی ضمن قدردانی از همکاریهای امارت اسلامی، آمادگی کامل ترکمنستان را برای پیشبرد پروژههای مورد توافق اعلام کرد.
آقای سپروف گفت، کارهای ابتدایی پروژه بینالمللی انتقال برق تاپ «ترکمنستان–افغانستان–پاکستان» بهخوبی در حال پیشرفت است.
وزیر انرژی ترکمنستان همچنان بر توسعه روابط و گسترش همکاریهای دوجانبه میان دو کشور تأکید کرده است.
گفتنی است که این نشست با تأکید بر تحکیم روابط و تداوم همکاریهای سازنده میان افغانستان و ترکمنستان پایان یافت.

