ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

تلاش‌های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری؛ باغ‌های زیتون در ننگرهار گسترش یافته‌اند

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید، در این اواخر تلاش‌ها برای گسترش تولیدات زیتون و ایجاد باغ‌های میوه تسریع شده که این امر باعث رشد چشم‌گیر باغ‌ها، به‌ویژه در ولایت ننگرهار، شده است.

مسوولان شرکت زراعتی وادی ننگرهار می‌گویند، اکنون باغ‌های بلاک سوم فارم هده در وضعیت خوبی قرار دارد و به دلیل سرسبزی درختان، تمام ساحه از زیبایی ویژه‌ای برخوردار است.

طبق معلومات مسوولان، حدود ۸۰۰ جریب زمین در این بلاک برای کشت زیتون اختصاص داده شده است که درختان آن در وضعیت رشد مناسب قرار دارند و انتظار می‌رود حاصلات خوبی داشته باشند.

به گفته این مسوولان، در نتیجه توجه دوامدار رهبری شرکت زراعتی وادی ننگرهار، امید می‌رود که در سال روان حاصلات قابل ملاحظه‌ای از این نباتات به‌دست آید که در افزایش عواید زراعتی نقش مهمی خواهد داشت.

گفتنی است، با تلاش‌های وزارت زراعت، شرکت وادی ننگرهار کوشش‌های خود را برای توسعه زراعت و باغداری در مزارع خود ادامه داده که این امر نه تنها تولیدات زیتون را افزایش می‌دهد، بلکه باعث رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولیدات داخلی نیز می‌شود.