مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه، با هیأتی بهریاست آدام بولر، نماینده ویژه، دونالد ترامپ، رییسجمهور امریکا در امور زندانیان و داکتر زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین این کشور در امور صلح افغانستان، دیدار کرد.
وزارت امور خارجه میگوید، در دیدار پیرامون راههای گسترش روابط دوجانبه میان افغانستان و امریکا، مسایل مربوط به شهروندان، سرمایهگذاری و سایر فرصتهای دیگر گفتوگو شده است.
به گفته این وزارت، دو طرف تأکید کردهاند که به گفتوگوها درباره مسائل مختلف موجود و آینده در روابط هر دو کشور، به ویژه شهروندانی که در کشورهای یکدیگر زندانی اند، ادامه خواهند داد.
مولوی امیرخان متقی با اشاره به مذاکرات قبلی دو طرف در دوحه، گفت که اکنون فرصت خوبی برای بازگرداندن روابط به حالت عادی است و هیچ مشکل پیچیدهای در روابط دوجانبه وجود ندارد که حل آن بسیار دشوار باشد.
در همینحال، رییس هیأت امریکایی تسلیت خود را برای زلزلهزدگان ولایتهای شرقی افغانستان ابراز و سفر قبلی خود به کابل را مفید توصیف کرد.
وی در این دیدار گفت که هر دو طرف باید بر اساس نشستهای گذشته، به تلاشهای خود برای دستیابی به نتایج خوب ادامه دهند.
آدام بولر افزود که امریکا به انتخاب آزادی ملتها احترام میگذارد و نمیخواهد چیزی را به افغانها تحمیل کند.
افزون بر این، در نشست امروزی فرصتهای گسترش روابط دوجانبه که به نفع هر دو کشور است، مورد بحث قرار گرفته است.

