علاوه بر سایر فیصلهها و تصامیم، در سومین نشست کابینه سال جاری هجری قمری، در مورد کاهش فیصدی ضایعات برق، کنترول معاشات، کاهش قیمت برق از طریق مفاهمه با کشورهای ذیربط و بخاطر تعرفه به هیأتی مسؤلیت سپرده شد.
این هیأت که تحت ریاست مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه انتخاب شد تا از دارالافتاء مرکزی در مورد جواز و یا عدم جواز تفاوت تعرفه برق در سطح کشور به اساس مناطق، منابع و یا هم نظر به اندازه استفاده برق استفتاء کند.
این نشست پنجم صفر المظفر(۳۰ اسد) به رهبری رییس الوزرا الحاج ملا محمد حسن آخوند برگزار شد، با تلاوت قرآنکریم آغاز و پس از صحبتهای مقدماتی به اساس اجندا بحث صورت گرفت.
در این نشست همچنان، به هیأتی تحت ریاست سرپرست وزیر وزارت احیا و انکشاف دهات و به عضویت وزارتهای دفاع ملی، امور داخله، زراعت، آبیاری و مالداری و ریاست عمومی استخبارات وظیفه سپرده شد تا در مورد ساحات شخصی یا امارتی که در زمان اداره قبلی جهت ایجاد پوستهها و بیسها تصرف شده بود، گزارش تفصیلی تفکیک و مشخص نموده، جهت اتخاذ تصمیم به نشست کابینه ارایه کند.
همچنان در این نشست، طرح جای مناسب و راه حل برای فاضلاب شهری تایید و از سوی هم به تمام ادارات و وزارتهای امارتی وظیفه سپرده شد تا وسایل و وسایط مفقود شده مربوط خویش را جستجو کنند و در صورت نا ممکن بودن هر کدام آن، جهت وضع نمودن از جمع معتمدین، جهت اخذ اجازه به مقام ریاست الوزرا ارایه کنند.
سومین نشست کابینه؛ در مورد کاهش قیمت برق بحث شد

