در جریان هفته گذشته از تاریخ « ۱۴ الی ۲۰ سنبله » سال ۱۴۰۴ خورشیدی از طریق خطوط آهن وزارت فواید عامه ۳۱ هزار و ۳۷۳ متریک تُن انتقالات صورت گرفته است.
وزارت فواید عامه اعلام کرده که در این میان از طریق بندر حیرتان ۶۴ هزار و ۸۵۹ تُن، بندر آقینه دوهزار و ۱۷۱ تُن، بندر تورغندی ۱۰هزار و ۷۸۱ تُن و خواف-هرات ۱۳هزار و ۵۶۲ تُن، شامل امول نفتی، غیرنفتی و دیگر مواد میشود، به کشور وارد و صادر شده است.
به گفته این وزارت، در مجموعه انتقالات یک بخش آن ترانزیت و صادرات است، در یک هفته گذشته ۳۵۶ تُن سنگ معدنی ترانزیت شده است.
این وزارت افزوده که هر چه میزان انتقالات و صادرات از طریق خط آهن افزایش مییابد، فرصتهای شغلی بیشتری فراهم میشود، عواید ملی افزایش و راه به سوی ثبات اقتصادی، ترقی و خود کفایی باز میشود.
قابل ذکر است که وزارت فوایدعامه در تلاش است، تا شرایط مناسب را برای انتقالات و سهولتهای بیشتری را برای تاجران داخلی و خارجی فراهم کرده و بهمنظور افزایش عواید ملی روند انتقالات اموال تجارتی را از طریق خطوط آهن دوامدار و سریع کند.

