دفتر رسانهای مقام ولایت کندهار در خبرنامهای میگوید، یک کانال آبیاری به هزینه ۲۹۱ هزار دالر در ولسوالی میوند این ولایت به بهرهبرداری سپرده شد.
این کانال هفتکیلومتر طول دارد که ۵.۱ کیلومتر آن بهصورت کانکریتی یا معیاری ساخته شده است.
بر اساس خبرنامه، این کانال با حمایت مالی سازمان خوراک و زراعت ملل متحد ساخته شده که ۶۳۰ هکتار زمین را تحت آبیاری قرار میدهد.
در حال حاضر، حدود دوهزار و ۳۳ خانواده بهگونه مستقیم از این کانال مستفید میشوند.
گفتنی است که در ساخت این کانال، بهشمول ساختارهای هیدرولیکی، پُلچکها، پارچاوهها، دهنهها و جویهای فرعی نیز در نظر گرفته شده است.

