سپاه پاسداران ایران در بیانیهای اعلام کرد که بامداد امروز یکشنبه در عملیاتی مشترک موشکی و طیاره بیسرنشین، پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی امریکا در بندر سلمان بحرین را هدف قرار داده است.
در بیانیه آمده است که این عملیات در پاسخ به حمله امریکا به پنج پست ساحلی ایران انجام شده است.
سپاه پاسداران همچنان با اشاره به یادداشت تفاهم اعلام کرد مسوولیت کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز بر عهده ایران است و از این پس با کشتیهای متخلف «قویتر از گذشته» برخورد خواهد شد.
در پایان این بیانیه نیز هشدار داده شده است که هرگونه نقض آتشبس یا اقدام تجاوزکارانه، حتی در مقیاس محدود، با پاسخی «کوبنده» همراه خواهد بود.
از سوی دیگر، قوماندانی مرکزی نیروهای امریکا (سنتکام) اعلام کرد که طیارههای جنگی این کشور شب گذشته ۱۰ هدف نظامی ایران را در چندین نقطه در تنگه هرمز هدف حملات هوایی قرار دادند.
به گفته سنتکام، این حملات در پاسخ به آنچه «حمله طیاره بیسرنشین ایران به یک نفتکش در تنگه هرمز» عنوان شده، صورت گرفته است.

