شیخ محمد قاسم راسخ، معاون قضایی ستره محکمه امارت اسلامی، در رأس هیأتی به منظور ارزیابی عملکرد محاکم به ولایتهای تخار، سمنگان، فاریاب و سرپل سفر کرده است.
ستره محکمه با نشر خبرنامهای گفته این هیأت در جریان سفر خود، اجراآت، حاضری و نحوه فعالیت منسوبان محاکم را بررسی کرده و با رؤسای محاکم، قضات، مسوولان بخش حقوق و وثایق و سایر کارکنان قضایی دیدار و گفتوگو کرده است.
آقای راسخ در این نشستها بر مسئولیتپذیری، رعایت عدالت، تطبیق احکام شریعت اسلامی، هماهنگی میان مسوولان قضایی و دقت در بررسی دوسیهها تأکید کرده است.
او همچنان از قضات و مسوولان محاکم خواسته تا در صدور فیصلهها، بررسی اسناد، اظهارات طرفین دعوا و سایر مراحل قضایی دقت بیشتری به خرج دهند تا از تأخیر دوسیهها و نقض فیصلهها در مراحل بالاتر جلوگیری شود.
معاون قضایی ستره محکمه همچنان بر اهمیت مشوره و هماهنگی میان اعضای محاکم، رعایت حقوق مراجعان، جلوگیری از هرگونه بیعدالتی و پایبندی به اصول و قوانین شرعی تأکید کرده است.

