به ریاست مولوی بازمحمد فیضان، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیار و مالداری نشستی بههدف تقویت هماهنگی میان نهادهای امارتی برای حفاظت، جلوگیری از قطع و احیای جنگلات کشور برگزار شد.
در این نشست، مولوی مخدوم عبدالحق، معین پلان و پالیسی وزارت امور داخله، مولوی احمدالله ذاهد معین وزارت صنعت و تجارت، مولوی زینالعابدین عابد معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست، و رییسان از ریاست عمومی استخبارات و وزارت مالیه حضور داشتند.
در نشست پیرامون هماهنگی بیشتر میان نهادهای ذیربط در راستای حفاظت از جنگلات، جلوگیری از قطع بیرویه درختان، احیای ساحات جنگلی و ایجاد پروژههای عمرانی برای ساکنان مناطق جنگلنشین بحث شده است.
در عینحال، بر جلوگیری از قاچاق چوب، توسعه برنامههای آگاهیدهی در میان مردم و نقش فعال جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی کشور تأکید شد.
مولوی بازمحمد فیضان گفته که جنگلات از مهمترین سرمایههای ملی و حیاتی کشور است و حفظ و احیای آن مسوولیت مشترک تمام ادارات و مردم است.
او افزوده که وزارت زراعت برنامههای مشخصی را برای احیای جنگلات و افزایش پوشش سبز کشور روی دست دارد و در این زمینه همکاری جامع نهادهای دولتی و مردمی را ضروری خواند.
از سوی هم، اشتراککنندگان نشست با ارائه نظرات و گزارشهای خود، بر هماهنگی بیشتر میان وزارتخانهها و اتخاذ تدابیر عملی برای حفاظت و بازسازی جنگلات کشور تأکید کردهاند.

