دفتر رسانهای حکومتی غزه اعلام کرده که از ۱۱ اگست سال روان میلادی، تقریباً نصف از شهدا در ساحاتی که از سوی اشغالگران اسراییل بهعنوان «ساحات امن» اعلام شدهاند، هدف قرار گرفتهاند.
از تاریخ ذکرشده، ۱۹ هزار و ۳۰ تن در ۱۳۳ حمله اشغالگران اسراییلی در مرکز و جنوب غزه شهید شدهاند که ۴۶ فیصد از تمام شهدا در این دوره را تشکیل میدهد.
این دفتر افزوده که با این آمار مشخص میشود که غیرنظامیان بهگونهای عمدی هدف قرار میگیرند، در حالی که اسراییل آنان را مجبور به فرار به جنوب میکند.
دفتر رسانهای حکومت غزه از جامعه بینالمللی خواسته تا مداخله کند و هشدار داده است که عدم اقدام، «چراغ سبزی» برای قتل عامهای بیشتر خواهد بود.
گزارشها از این ساحه حکایت میکند که اشغالگران اسراییلی حملات خود را در شهر غزه افزایش داده و بسیاری از ساختمانها را با خاک یکسان کردهاند.
تنها روز گذشته «شنبه، پنجم میزان»۹۱ فلسطینی در حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر اسراییلی در غزه به شهادت رسیدهاند که ۴۵ تن آنان تنها در شهر غزه هدف قرار گرفتهاند.
قابل ذکر است که از هفتم اکتوبر سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون، ۶۵ هزار و ۵۴۹ فلسطینی در حملات نظامیان متجاوز اسراییل شهید و ۱۶۷ هزار و ۵۱۸ نفر دیگر زخمی شدهاند.

