ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

به‌زودی یک‌ونیم میلیون شهروند کابل از آب صحی آشامیدنی مستفید می‌شوند

مولوی غلام‌الرحمن کظیم، رییس اجراییوی شرکت امارتی آبرسانی و فاضلاب شهری می‌گوید، بودجه پروژه میان ‌مدت آبرسانی شهر کابل (MTP1) در دهمین نشست کمیسیون اقتصادی امارت اسلامی تصویب شد.

به گفته وی، بخش نخست این پروژه بیش از ۶۵ درصد و بخش دوم آن ۷۵ درصد پیشرفت داشته بود که در حال حاضر کار آن دوباره از سر گرفته می‌شود.

آقای کظیم می‌افزاید، با تکمیل این پروژه، بیش از یک‌و‌نیم میلیون تن از باشندگان کابل به آب صحی آشامیدنی دسترسی خواهند یافت.

وی هم‌چنان گفت که به هدف رفع نیاز شهروندان کابل به آب آشامیدنی صحی، کار انتقال آب از منابع دریای پنجشیر، بند شاه و عروس و بند شاه‌توت در حال پیگیری است.

به گفته مسوولان شرکت امارتی آب‌رسانی، سروی و دیزاین بخش زیادی شهر کابل تکمیل شده و کار سروی و دیزاین مناطق باقی‌مانده نیز به‌زودی انجام خواهد شد.