ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با سفیر افغانستان در چین و رئیس عمومی اترا دیدار کرد

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با مولوی اسدالله بلال کریمی، سفیر افغانستان در کشور چین و مولوی سید برات‌شاه ندیم آغا، رئیس عمومی اداره اترا، دیدار کرد.
ارگ با نشر خبرنامه‌ای گفته است، آقای مولوی بلال کریمی پیرامون دست‌آوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست‌الوزرا معلومات داده گفته‌است که دیپلومات‌های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوب دارند.
آقای بلال کریمی افزود، مسوولان کشور چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه علیه مواد مخدر و فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرار می‌دهند.
بربنیاد این خبرنامه، آقای کریمی تأمین امنیت در افغانستان، شفافیت و ثبات را از عواملی یاد کرد که سبب علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینایی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است و افزود که شمار‌ زیادی از سرمایه‌گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با اشاره به‌سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات امارت اسلامی با این کشور را مهم و به منفعت هر دو کشور دانست.
مولوی عبدالکبیر، بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به‌منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تأکید ورزید و افزود که امارت اسلامی به تاجران هر دو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده‌است.
هم‌چنان معاون سیاسی ریاست‌الوزرا با مولوي سید برات‌شاه ندیم آغا، رئیس عمومی اترا طور جداگانه دیدار کرد.
رئیس عمومی اترا پلان خویش را جهت تقویت سکتور مخابراتی، خدمات با کیفیت و پوشش گسترده مخابراتی با مولوی عبدالکبیر شریک ساخت.
آقای ندیم در این دیدار گفته‌است، نظر به ارزیابی آنان، اداره اترا نسبت به‌گذشته از نظر ارائه خدمات مسلکی و بهتر در حالت خوب قرار دارد.
مولوی عبدالکبیرهم‌چنان گفت که اترا باید به ارائه خدمات به‌مناطق دوردست اولؤیت بدهد و هم‌چنان اصلاحات بیشتر را در سکتور مخابرات عملی سازد.