ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

مولوی عبدالکبیر: از خاک افغانستان هیچ‌گونه تهدیدی برضد کسی واقع نمی‌شود

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا شام گذشته در دیدار با مولانا حامد الحق، رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان و نایب مهتمم دارالعلوم حقانیه، سید محمد یوسف شاه، عضو این حزب و هیأت همراه‌شان، دیدار نمود.
در این دیدار، آقای حامد الحق از تحکیم نظام‌اسلامی در افغانستان ابراز خرسندی کرد و از مردم افغانستان و پاکستان به عنوان برادر یاد نموده افزود؛ هر دو ملت دارای ارزش‌های مشترک اسلامی، فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند.
موصوف روابط دو کشور را مهم خوانده تصریح کرد؛ تمام عالمان‌دین و ملت پاکستان، خواستار روابط نیک با افغانستان هستند وی ابراز امیدواری کرد که در کنار همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور؛ روابط سیاسی نیز به‌گونه‌ای که به هر دو طرف سودمند باشد، گسترش یابد.
مولانا حامد الحق در پیوند به دارایی‌های مسدود شده افغانستان از سوی جامعه بین‌المللی گفت که این گونه اقدامات یک‌جانبه و ظالمانه افغان‌ها را بیشتر متضرر می‌سازد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا به مولانا حامد الحق و هیأت همراه‌اش خوش‌آمدید گفته افزود؛ نظام‌اسلامی در کشور آرزوی تمام افغان‌ها بود که برای تحقق آن قربانی‌های زیادی را متحمل شدند.
مولوی عبدالکبیر تصریح کرد، امارت‌اسلامی با تمام همسایه‌ها خواهان روابط حسنه است و به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان به کسی تهدید متوجه گردد.
معاون سیاسی، نقش عالمان‌دین را در ترمیم روابط مهم خوانده افزود که اکنون امنیت کامل در افغانستان تأمین است و به هیچ‌کسی اجازه اعمال تخریبی داده نمی‌شود.