ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی ریسالوزرا و شیخ شهابالدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم در سفری به ولایت سرپُل هشت حلقه چاه جدید حوزه نفتی آمو دریا را افتتاح کردند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم در مراسم افتتاح این چاهها گفت، قرار است در آینده نزدیک به تعداد ۱۰ حلقه چاه جدید نیز حفاری شود، که با فعالکردن آنها سطح استخراج نیز بلند خواهد رفت.
آقای دلاور افزود، در این پروژه بیش از ۵۵۰ انجینر و کارمند بگونه مستقیم و تعدادی زیاد دیگر بهگونه غیر مستقیم مصروف کار خواهند شد.
ملا عبدالغنی برادر آخوند، استخراج نفت را در بخش خودکفایی کشور یک گام مثبت دانست و به فراهمکردن خدمات اجتماعی بیشتر به باشندگان سرپُل تاکید کرد.
این در حالیاست که کارشناسان اقتصادی معتقد اند، استخراج حرفوی و قانونی نفت و معادن افغانستان را به خودکفایی اقتصادی میرساند.
افتتاح هشت حلقه چاه جدید در حوزه نفتی آمو دریا

