اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اظهارات متناقض مقامهای امریکایی درباره تفاهمنامه پایان جنگ، گفت که این کشور هرگز در قبال ایران صداقت نشان نداده و اینگونه مواضع تنها بیاعتمادی موجود را تشدید میکند.
وی تأکید کرد که ایران با وجود بدگمانیهای منطقی، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شده و یادداشت تفاهم را امضا کرده است.
آقای بقایی همچنان تصریح کرد که اصل «تعهد در برابر تعهد» مستلزم اجرای متقابل تعهدات و پرهیز از تفسیرهای مغایر با متن صریح تفاهمنامه است.

