ژوندۍ
ژوندۍ
spot_img

وروستی خبرونه

اوزبیکستان به سرمایه‌گذاری روی پروژه خط آهن بلخ-هرات اعلام آمادگی کرد

ملا محمد عیسی ثانی، وزیر فواید عامه در دیدار با ایبک عثمانوف، سفیر اوزبیکستان در کابل در مورد روابط دوجانبه اقتصادی، تجارتی، ریلی و اجتماعی گفت‌وگو کرد.

وزارت فواید عامه می‌گوید که در این دیدار پیرامون افزایش سطح انتقالات از طریق بندر حیرتان، گسترش همکاری‌‌های دوجانبه و پروژه‌‌های زیربنایی گفت‌وگو شده است.

به گفته این وزارت، سفیر اوزبیکستان در این دیدار گفته که کشورش آماده است روی پروژه احداث خط آهن بلخ – هرات سرمایه‌گذاری کند.

در همین‌حال، دو طرف روی افزایش انتقالات از بندر حیرتان، ترمیم پُل دوستی این بندر، گسترش همکاری‌های دوجانبه و پروژه‌های زیربنایی نیز بحث کردند.