دفتر مطبوعاتی مقام ولایت نیمروز میگوید که در نشست مشترک میان هیأتهای امارت اسلامی افغانستان و مقامات ایرانی در بندر میلک زاهدان پیرامون ترانزیت، تجارت، صدور ویزا، جلوگیری از قاچاق و همکاریهای دوجانبه گفتوگو شده است.
مسوولان محلی ولایت نیمروز در آغاز نشست از جانب ایرانی خواستهاند تا پُلابریشم را برای ترانزیت باز کنند.
به گفته این مسوولان، امارت اسلامی نورم جدیدی برای واردات تیل تنظیم کرده که بر اساس این نورم تاجران میتوانند بهصورت قانونی تیل وارد کنند.
آنان تاکید کردهاند که اداره محلی نیمروز تلاشهای جدی برای هماهنگی بهتر با مسوولان زاهدان، حل مشکلات مرزی و گسترش تجارت میان دو طرف انجام میدهد.
در این نشست، تصمیم گرفته شد که به تانکرهای تیل دو طرف اجازه رفتوآمد داده شود و پُلابریشم برای هرگونه رفتوآمد ترانزیتی باز باشد.
این مسوولان همچنان به مشکلات مسافران افغان در اخذ ویزا اشاره کرده و افزودند که افغانها در منطقه بندر میلک با مشکلات متعددی مواجهاند.
آنها از مقامات ایرانی خواستهاند تا به این مشکلات رسیدگی جدی صورت گیرد.
مسوولان محلی نیمروز با اشاره به قاچاق تیل گفتهاند که تیلهای غیرقانونی از ایران توسط موترهای باربری وارد افغانستان میشود و این روند باید مهار شود.
مقامهای محلی ولایت یادشده تاکید کردند که باید به موترهای حامل میوه اجازه داده شود که محمولههای خود را تا مقصد نهایی برسانند و در خاک ایران تخلیه نشوند، چرا که این امر به تاجران افغان زیان اقتصادی وارد میکند.
در عینحال، مقامات ایرانی اطمینان کامل برای حل مشکلات دادند و تاکید کردهاند که چنین نشستها ادامهدار خواهد بود.
در پایان این نشست، دو طرف بر همکاریهای دوامدار در زمینه ترانزیت، ترانسپورت و سایر موضوعات مرتبط تأکید کردند.

