داکتر ملا زینالعابدین عابد، معین پالیسی و مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست، تفاهمنامه همکاری مشترک به ارزش ۷۰ هزار و ۶۲۶ دالر را با تاریا واتردال، رییس کمیته ناروی در افغانستان امضا کرد.
طبق این تفاهمنامه، پروژهای بهنام «تقویت فرصتهای یادگیری مصوون، فراگیر، باکیفیت، ارایه خدمات آب آشامیدنی، صحت و حفظالصحه محیطی» در ولایتهای بدخشان، فاریاب، بلخ و تخار تطبیق خواهد شد.
هدف این پروژه، ارتقای دسترسی نوجوانان و جوانان آسیبپذیر به خدمات آموزشی و فراهمسازی محیط بهتر یادگیری برای کودکان و جوانان در مناطق کمتر توسعهیافته است.
در مراسم امضای تفاهمنامه، دو طرف پیرامون نقاط قوت و چالشهای پروژه گفتوگو کردند.
کمیته ناروی ضمن تأکید بر اهمیت همکاریهای مشترک، خواستار سهمگیری اداره ملی حفاظت محیط زیست در سایر برنامههای مرتبط شد.
از سوی هم، آقای عابد نیز با قدردانی از همکاریهای کمیته ناروی، امضای این تفاهمنامه را گام مهم در زمینه بهبود شرایط محیط زیستی و آموزشی کشور خواند.

