کنفرانس بینالمللی «ارزیابی و تقویت نظام تضمین کیفیت در تحصیلات عالی» از سوی یک پوهنتون خصوصی بهرهبری وزارت تحصیلات عالی در ولایت هرات برگزار شد.
در این کنفرانس افزون رهبری وزارت تحصیلات عالی، والی هرات، هیأت رهبری پوهنتون امارتی و خصوصی، استادان از کشورهای، هندوستان، اوزبیکستان، ایران، ترکیه، بنگلهدیش، انگلستان، سریلانکا و پاکستان نیز حضور داشتند.
شیخ نداء محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی در مراسم افتتاح این کنفرانس بر بهبود کیفیت امور علمی و تدریسی تأکید کرده و خواستار توجه بیشتر مسوولان در این زمینه شده است.
وی با اشاره به دستآوردهای وزارت تحصیلات عالی پس از فتح و گفته است:« ما در سه بخش محو فساد، تقویت ضعیفان و توسعه دستآوردها مهمی داشتیم.»
آقای ندیم بیان کرده است که در سیستم تحصیلات عالی و به ویژه در نصاب درسی، مشکلات زیادی وجود داشت.
به گفته وی، طور مثال، در سیستم تحصیلات عالی عقاید داروین تدریس میشد، فساد اخلاقی تشویق میشد و سایر مطالب مغایر با باورها و ارزشهای دین مقدس اسلام تدریس میشد که برطرف شده است.
وزیر تحصیلات عالی از نمایندگان پوهتون خصوصی خواسته تا در امور علمی و تدریسی خود به کیفیت توجه بیشتری داشته باشند که به گفته آقای ندیم هر مسوول به عنوان نماینده نظام مؤظف است مسوولیت خود را با کمال اخلاص انجام دهد.
شیخ نداء محمد ندیم همچنان اطمینان داده که وزارت تحصیلات عالی و امارت اسلامی از آنان حمایت کامل و زمینه توسعه را برای آنها فراهم خواهد کرد.
قابل ذکر است که در این کنفرانس دو روزه، ۶۵ مقاله توسط استادان و محققان داخلی و خارجی ارائه خواهد شد.

