وزارت امور خارجه با نشر اعلامیهای در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان مبنی بر اخراج اتباع افغانستان از این کشور میگوید: «امیدواریم که دو کشور به منظور تأمین حقوق اتباع، موضوع را طوری از راههای دیپلوماتیک مدیریت کنند، اتباع افغان به بهانهای به سرنوشت نامعلوم دچار و به کشور سوم سپرده نشوند. »
در این اعلامیه آمده است که امارت اسلامی افغانستان از مقامات کشور آلمان میخواهد تا این موضوع را در روشنایی تعاملات قونسلی و میکانیزمی معقول و بربنیاد توافق دوجانبه حل کند.
چند روز پیش، در شهر مانهایم آلمان، یک پولیس به دست یک مهاجر افغان در اثر ضربات با چاقو کشته شد و شش نفر دیگر زخمی شدند.
اعلامیه وزارت امور خارجه در پیوند به اخراج تعداد از پناهندگان افغان در آلمان!

