نشستی به هدف افزایش میزان تجارت میان افغانستان و ایران و رسیدن تجارت دو کشور تا سقف ۱۰ میلیارد دالر، میان نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت و سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در کابل برگزار شد.
وزارت صنعت و تجارت میگوید، در این نشست پیرامون امضای توافقنامههای تجارتی، ترانزیتی و سرمایهگذاری و تعرفه ترجیحی برای رفع موانع موجود، رفع مشکلات موجود در بنادر میلک، دوغارون، چابهار و بندر عباس و برخی موضوعات مرتبط گفتوگو شده است.
در این نشست همچنان پیشنهاداتی برای برگزاری نمایشگاههای افغان-ایران، خریداری پنبه افغانستان، ۲۴ ساعته شدن برق بندر شیخ ابونصر فراهی و تنظیم ظرفیت کانتینر کشتیها در بندر چابهار ارایه شد.
در پایان، طرف ایرانی به رفع مشکلات موجود و پیگیری موضوعات برای رسیدن میزان تجارت دو کشور تا سقف ۱۰ میلیارد دالر تعهد کرده است.

